Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-09, 14:59   #17
Summergirl
Medlem

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

Hvordan da? Hvordan fungerer lavkarbo på friske kvinners hormonbalanse?
I den andre tråden er de mange som har hatt helt stabile sykluser tidligere, og som plutselig får problemer med lange og uregelmessige blødninger.
Å blø kontinuerlig i to eller ni uker for eksempel, blir iallefall av meg klassifisert som forstyrrelser og tull.

Det er vel spesifikt for kvinner med PCO/PCOS? Eller er det flere grupper som har heldig effekt av lavkarbo når det kommer til fertilitet?
Og så kan man vel også nevne at overvekt har innvirkning på fertiliteten, så det trenger ikke være lavkarbo i seg selv som gir bedre fertilitet, men vektnedgangen.

Jeg skulle gjerne hatt en forklaring på hva det er som skjer jeg, hvorfor mange opplever forstyrrelser, og hvordan lavkarbo påvirker de kvinnelige kjønnshormonenene.
Flere sier at lavkarbo "stabiliserer", men det blir jo på en måte veldig anekdotisk. Ikke all forandring er bra forandring, og for å definere hva som er hva må vi vite hva det er i realiteten som skjer.

Det er ikke meningen å virke konfronterende, jeg er bare innmari nysgjerring.

Er veldig nysgjerrig jeg også.
Ønsker meg en mer medisinsk forklaring på fenomenet. Ikke bare at det er et lavkarbofenomen, sier meg ikke så mye.
For noe skjer jo for veldig mange, inklusiv meg, men HVA ?

Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat