Tråd: Sexlyst
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-09, 10:53   #19
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Sexlyst

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

HAHAHAHAHAHA! *døøøøøør*
trodde det var bare en myte jeg!!

Myte og myte
ikke for å syte
noen ganger kunne det
som sagt
vært ønskelig
å slå en knute...

Jeg mener ikke å påstå at dette er eksakt vitenskap. Det er fullt mulig at dette slår ut forskjellig hos det enkelte individ. Sånn sett refererer jeg kun til hvordan dette fungerer for min del. Jeg kjenner for øvrig også damer som påstår å merke denne effekten etter jenvnlig inntak av 4 egg om dagen. Om det er placebo aner jeg ikke, det spiller sånn sett uansett ingen rolle heller. "Pistolen" i bukselomma er jo ekte nok den... hehe

Jeg har hørt flere forklaringer på dette fenomenet, uten at jeg på noen som helst måte skal gå god for noen av dem. Noen steder hevdes det at det er zink'en i eggene som gir utslag. Andre steder har jeg lest at egg er såpass næringsrike at de komplementerer det øvrige kosthold, og dermed gjør at kroppen har tilstrekkelig med næringstoffer (byggeklosser) til å fungere tilnærmet optimalt. Siden kroppen er rimelig forplantningsorientert, vil dette kunne manifestere seg gjennom økt lyst hos den enkelte. Siden vi er forskjellige, er det ikke sikkert dette fungerer likt for alle. Uansett kan det jo være en enkel og grei løsning, dersom det skulle vise seg å fungere for den enkelte.

Lykke til!

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat