Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-09, 01:03   #18
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvordan er det mulig å bli slank...

Opprinnelig lagt inn av Schmoopy, her.

når vi spiser så mye fett - ergo masse kcal som vi gjør?

Trodde kroppen måtte ha inn mindre kcal en den forbrent hver dag jeg?

Med denne spisingen så ender vi da stort sett på over det kroppen forbrenner i løpet av dagen.

Det er midnatt og jeg er trøtt, så det er ikke sikkert at dette bildet "går opp", men jeg prøver likevel:
Hvis du sammenligner "forbrenningen" med en "vedovn" og "kalorimengden du får i deg" med "mengden ved du legger inn i ovnen", så vil veden brenne opp veldig ulikt avhengig av hvordan du stiller inn trekken, ikke sant? Så tenk på at "økt fettmengde" tilsvarer at du "skrur opp for trekken" … Dermed blir mengden ved (kalorier) mindre interessant.

(Hvis noen vil forbedre bildet, er dere velkomne. Tror jeg har lest det et eller annet sted, men er altfor trøtt til å sjekke om jeg husker det riktig …)

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat