|
Sv: Forstyrrelser i menstruasjonssyklusen?
Opprinnelig lagt inn av Pombagirl, her.
Heisann
Er det flere som har opplevd at menssyklusen blir forstyrra når man er i ketose? Har dere opplevd at den blir forsinket et par uker??
Er litt redd jeg allerede er gravid, for da kan jeg jo ikke fortsette med å være i ketose...
Men noen som har opplevd forsinkelser i syklusen etter kurstart?
Jeg har vært på kur i 2, 5 uke
Hvor mye forsinket er du? Har du vanligvis regelmessig syklus?
Om du er mer en 3-4 dager over tiden ville jeg tisset på en annen pinne enn den sedvanlige ketostix om jeg var deg.
Ved stress og påkjenning er det eggløsning som blir forsinket, ikke selve menstrusjonen som mange tror. Man får som regel mensen 12-14 dager (dette varierer fra kvinne til kvinne) etter man har hatt eggløsning, og denne perioden er i all hovedsak konstant fra syklus til syklus.
Jeg er rimelig sikker på at oppstart på en slik diett som dette kan utsette selve eggløsning, isåfall er du jo ikke forsinket enda. Men om du hadde eggløsning rett før du startet på diett så er du i realiteten forsinket og det er sannsynlig at du er gravid.
Jeg ville tisset på en pinne om jeg var deg. 
Jeg spurte i den andre tråden, og limer derfra:
Jeg synes det er helt creepy hvor mange det er som får forstyrret og unormal syklus på lavkarbo. Bekymringsverdig nesten.
Er det ingen som vet hvordan lavkarbo har en effekt på den kvinnelige hormonelle balansen og hvorfor? Da tenker jeg spesielt på eggløsning, lutealfase, progesteron, FSH, LH og østrogen.
Dere vet jo ALT annet her inne! 
|