|
Sv: Åh, jeg sliter sånn!
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Det er det som står, men svært mange her inne har konkurranse om å drikke mest mulig, føler jeg!
Det er derfor Siw og jeg (og noen til) prøver å si at for mye er heller ikke bra!
Det er noen som trenger en konkurransesituasjon for å få til å drikke vann i det hele tatt kanskje ? Som trenger litt inspirasjon og drahjelp. Ikke vet jeg. Men det betyr da ikke at alle skal følge etter og gjøre det samme. Andre kan holde seg til anbefalingene i boka/bøkene. Eller lavære. Som sagt tidligere er det ingen tvang heller.
Det er ihvertfall ingen her inne (som har greie på det) som har anbefalt å drikke 5-6 liter vann til dagen. Det er etter min mening noe i overkant, men det er nok noen som drikker såpass mye av forskjellige årsaker. Jeg har f.esk. en trener som svetter noe inni granskauen når han trener. Han drikker et par tre flasker (ca. 1,5 liter) minst i løpet av en treningsøkt. Da jeg hadde en jobb hvor det var tørr luft og jeg snakket hele dagen, drakk jeg ofte 3 liter bare på jobb, men mindre hjemme. Lå ofte på 4-5 liter om dagen da.
Hvordan man drikker vannet har også noe å si. Drikker man små slurker jevnt fordelt over hele dagen/kvelden vil kroppen takle det bra. Man "drukner" ikke av det. MEN drikker man en liter om gangen et par tre ganger til dagen er det IKKE bra.
Det er så mange nyanser og situasjoner - ikke heng dere opp i hva andre gjør. Drikk det dere vil/klarer/orker.