Opprinnelig lagt inn av dingpot
Hvor mange mg kalium er det anbefalt at man skal ta på induksjonen da?? Og hvor mye på de andre fasene? Jeg kjøpte kalium på helsekosten, og to tabletter (som er dosen som står på krukka) gir 200 mg. Synes dette høres lite ut når kalium fra apoteket inneholdet 750! Hvor mye trenger man egentlig?
Det er IKKE heldig å ta for mye Kalium - kaleriod 750 mg bør man ikke ta mer enn 1 av til dagen, med mindre man har fått påvist i blodprøve at man har for lite kalium og trenger tilskudd - altså i samråd med lege. De fleste trenger kaliumtilskudd under induksjonen. Atkins anbefaler 750 mg. Jeg ligger lavt i kalium pga vanndrivende og tok før Atkins Induksjon 1 - 750 mg pr dag. Et stykke ut i induksjonen hadde jeg for lite igjen og fikk beskjed om å ta 1 morgen og 1 kveld.
Så sjekk med legen din - få tatt blodprøve. Så er du sikker på at du ikke tar for mye iallefall. Det er ikke noen fast oppsett på hvor mye man trenger i de videre fasene ...
Opprinnelig lagt inn av Anniejahren
Jeg bruker kaleorid 750mg, og har fått beskjed av lege å ta 1-2 tabletter, morgen og kveld....
Håper det er 750 mg x 2. 1 tablett morgen og 1 tablett kveld ???? Bare lurer altså, for "1-2 tabletter morgen og kveld" høres litt upresist ut bare. Siden blodprøvene viser hva du trenger mener jeg. Huff nå blander jeg meg igjen..... Sorry !