|
Sv: Psoriasis og lavkarbo
Min historie er som følger:
Ved besøk hos en forholdsvis liten minoritet ved foten av Himalaya, oppdaget jeg at tilsvarende hudlidelser som psoriasis ble behandlet med urter.
Med meg hjem fikk jeg en flytende væske fra urter, nærmest som vann i konsistens, samt en salve/krem.
En god venn av meg som har amputert det ene benet, har hatt store psoriasis-lidelser på det benet som er amputert,og han har vært til behandling "alle" steder, blant annet på Hudavdelingen ved Rikshospitalet, men uten hell.
Vedkommende fikk både væsken og salven, og utslettene var borte etter to dager!
En kvinne som er gift med en annen god venn, har vært plaget av psoriasis på armer og ben. Hun har forsøkt de samme medikamentene i fire dager, og nå merker hun ikke lenger verken utslett eller kløe.
Min bror har til tider vært svært hardt angrepet av psoriasis, og etter to dagers bruk blusset det veldig opp. Men etter fire dager, så han en klar bedring.
Jeg vet selvsagt ikke de ulike formene for psoriasis, men jeg funderer på om svaret kan være så enkelt som at helbredelsen ligger i naturen selv? Er det mulig når vi snakker om en kronisk sykdom?
Noen som har hørt om tilsvarende?
I alle fall skal jeg på reise til det nevnte områder i april, og har lovet å bringe mer med meg hjem.
|