Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-09, 22:01   #9
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Burde ikke si dette høyt, men....

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

RIS ?????

Jammen danish da !! Aphrodithe går på Ketolysekuren - også anbefaler du RIS ???

Ris ER problematisk på Ketolysekuren og så sant det er mulig med andre alternativ er finnes det ingen som helst grunn til å spise ris !!

Da er det bedre å lage jukseris, søk opp *jukseris* eller *cauliflied rice* (inkl. stjerner) under oppskrifter, så finner du mange forslag.

Du kan også lage variasjoner på blomkålstappe, eller brokkolistappe. Veldig godt.

Avocadomos/guacemole f.eks.

Har hatt et par runder med halsbetendelse de siste månedene, og har faktisk aldri tenkt på at det er ting jeg ikke kan spise (untatt fiberrik da).

Tygg maten godt så går det bra !

Men RIS ???

Er hun på ketolyse? Signaturen sier "lavkarbo." Beklager på det dypeste hvis jeg tar feil.

Hvit ris er ikke for ille. Det er en trygg matvare, uten særlig fiber, plantekjemikalier (små mengder lektin) og næringshemmere (brun ris inneholder mange). Dessuten er den billig, og proteinkvaliteten er meget god (omtrent som potet, og bedre enn biff). Det virker kanskje litt rart at en lavkarber forsvarer hvit ris og skrellet potet, men de er blant de mest næringsrike grønnsakene. Vi bør unngå satanisering.

In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat