|
Sv: Hunder og kosthold
Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.
Et eller annet Choice - kjøpt i dyrebutikk
Nutro Choice? Det er isåfall ikke økologisk. De eneste økologiske tørrfôrene i Norge er såvidt jeg vet Belcando og Josera. Men jeg er usikker på om Josera faktisk er 100% økologisk det også. Det var noe med noen reker fra Australia som ikke kunne bevises var økologiske. Eller noe sånt.
Men det er mulig jeg tar feil. Jeg følger ikke med like nøye på tørrfôrfronten lengre. 
Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.
nå forer jeg på våtfor ala BARF og litt tørrfor innimellom desverre. lommeboka strekker ikke helt til for å fore 100% barf i norge.
Jeg har aldri brukt så lite penger på hundemat som etter jeg begynte å fôre rått. Vom&Hundemat er billigere pr kilo enn noe tørrfôr jeg noen gang har sett. Jeg betaler 7,50kr pr kilo. Et "kvalitetstørrfôr" koster vel ca 45,-, sannsynligvis mer.
Det er alltids tilbud å finne i butikken også. Koteletter, hel høre, kalkun og oksehaler trenger ikke være spesielt dyrt når det er på tilbud. Lever fant jeg nettopp til 10 kr kiloen. Kalkun og kyllinghalser får jeg for det samme.
Lavkarbo, spesielt ketolyse kanskje, virker dyrt på papiret det også. Men det er egentlig ikke sånn i praksis. 
Hvilket råfôr er det du bruker som er alá BARF? Jeg visste ikke at noe sånt fantes i Norge. 
|