|
Sv: Dette med å finne ut om et produkt er lav-GI eller ikke
Det er her jeg blir forvirret da, ser dere... For hvis dere da ser på de to der, så har den suppen 7,5 karber pr 100 g og leverposteien 5,5 karber pr 100 gram.. og nok et element for å forvirre dere: den suppen er ikke pulverpose, det er ferdig flytende suppe vi snakker om.
Når jeg da tenker tilbake på ketolyse da jeg gikk der, og regner på karbene i suppa, det er da jeg blir forvirret.. for når du vet at tomat og paprika har relativt mye karber i seg, og også løk, hvor mye sukker kan det egentlig være?
Og angående leverpostei.. er det da et godkjent pålegg? Eller er det fy fordi den inneholder stivelse?
Grovsnus: Joda, jeg vet at ikke all "ferdigmat" er helt god for kroppen, men nå er jeg mest ute etter å lære å analysere produkter i et GI-perspektiv, for å lære meg å se hva som er riktig og galt - det er ikke alltid at vi kan ha stålkontroll på hva vi spiser (f.eks om vi er invitert bort), og jeg har lyst å lære meg hva som går og hva som ikke går på en mer generell basis enn ren mat og sånn 
|