Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-09, 12:37   #66
fjanni
Seniormedlem

fjanni sin avatar

Medlem siden: May 2008
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Hunder og kosthold

Boka om BARF står fint plassert i hyllen min her. Den kjøpte jeg når jeg bodde i usa og hadde to flotte APBT's der. De hadde alskens hudproblemer og fra dagen jeg byttet til BARFing så forsvant alle problemene. Det var litt ekkelt i en periode da all gørra som var lagret i kroppen deres kom ut gjennom øyne, skjede og anus men ellers gikk overføringen bra.

Foret på
rå kylling med bein, spesielt kyllinghals og ryggrad. perfekt ratio kjøtt og bein.
kraftbein med marg
lever
av og til litt grisekjøtt som hadde vært fryst
lammekjøtt med bein
tunfisk og annen fisk

laget også grønnsakspure av forskjellige "råttene" grønnsaker som jeg omtrent fikk gratis på de forskjellige markedene rundt om. obs obs. vær forsiktig med tomat om du har hund som har leddvondt.

av og til fikk de havregrøt med yougurt og honning men kun om vi skulle ut å gå lenger treningsturer. det var så festlig å bare slenge til hundene noen kyllingrygger og se de gå løs på det som de "ulvene" de er. dessuten var det jo fantastisk å se hva som skjedde med bæsjen ute i naturen. som prøveprosjekt lot jeg og ei anna jente som ikke foret barf bæsjen ligge igjen i 3 dager i hundeparken. hennes hunds bæsj så helt lik ut, mens mine hunders bæsj begynte å bli hvit og smuldre bort.

at ikke jeg la om til lavkarbo selv er jo helt merkelig. hehe.

nå forer jeg på våtfor ala BARF og litt tørrfor innimellom desverre. lommeboka strekker ikke helt til for å fore 100% barf i norge.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat