|
Sv: Hvorfor så mye fett?
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
For å si noe helt banalt og enkelt og selverfart, så går jeg ikke ned i vekt om jeg spiser for lite fett.
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
I forhold til antall karbohydrater. Da jeg spiste ketogent og spiste 20 gr kh om dagen prøvde jeg å ligge på et forholdstall energiprosentmessig på minimum 60% fett om dagen, helst opp mot 70%.
Om jeg kom under 60, så stoppet det meste opp...
...Verdiene mine ble forresten superbra etter en stund på ketogen kost, kolesterolet stabiliserte seg på et pent tall, blodsukkeret mitt gikk ned til et normalt nivå, blodtrykket gikk ned, og det meste med allmenformen ble i det hele tatt mye bedre med en fettrik kost.
Signerer Photobscura jeg. Jeg har spist ketolysekost i to år og har tatt av 40 kilo. Jeg har heller ikke gått ned noe særlig i vekt når jeg har spist for lite fett.
Alle mine verdier ble også optimale på dette kostholdet. Kolesterol gikk kraftig ned, (selv om jeg spiser mye animalsk fett) blodsukker ligger stabilt på mellom 4,9 og 5,1 uansett når jeg måler, blodtrykk helt supert. Dessuten er jeg medisin- og smertefri nå, ingen betennelser eller smerter i sener og ledd lenger, og resten av kroppen fungerer som den ikke har gjort siden jeg var tenåring.
Såkalt "farlig" fett er ikke farlig når man ikke spiser karbohydrater i tillegg.