Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-05, 10:16   #5
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

bringebæris

Det store iskremprosjektet fortsetter, nå med god støtte fra tenåringsgutten. Gårsdagens is var med bringebærsmak.

3 egg i hurtigmikseren
søtning til det er for søtt; blandes i eggene og smak til
3 dl kremfløte
2 dl bringebær

Miks egg og søtning, bland i kremfløte og bringebær. Husk å smake til søtstoffet, den ferdige blandingen skal være litt søtere enn du egentlig vil at isen skal være. Hell opp i iskremmaskina mens den er i gang. Spis når frosset.

Jeg fikk et problem med denne - jeg brukte frosne bringebær. Jeg trodde det var greit og at isen ville fryse til kjapt og greit, men den frøs ALT for fort, før den ble blandet. Neste gang bruker jeg en blanding som i alle fall er helt tinet, kanskje til og med i romtemperatur. Men det vi klarte å skrape ut av skåla smakte helt fantastisk, og tenåringsgutten brukte kvelden til å skrape løs flere biter av isen etter hvert som det tinte i skåla.

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat