|
Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info
Ved Gastric Banding så blir ca halve magesekken (50%) koblet vekk med denne bandingen (en form for strikk - ulike typer ved ulike operasjoner og sykehus) - elastisiteten i den resterende delen av magesekken er ganske stor etter dette inngrepet (like stor som den er på en ikke-operert magesekk). Derfor opplever endel (faktisk ganske mange) å få en vektøkning selv med bandingen intakt
det er mulig det er sånn nå at bare 50% av mavesekken blir koblet vekk.
men i min tid var det ikke sånn, da ble det satt en reim rundt mavesekken nesten øverst, og den rommet snaue 0,5 desiliter og det var heller ikke elastikk band,,,det fungerte som en slags trakt,,og når trakten ble full,,fikk jeg vondt og kastet opp,,og da var jeg sulten igjen og kunne spise ,,jeg klarte aldri og spise mye ,men spiste feil mat og snop som var lettere og spise ,og siden jeg ikke fikk plass til så mye ,, kastet jeg som sagt opp
og jeg la på meg ,og det fordi at kroppen til slutt la seg på sparebluss,,og tok vare på alt av kaloirer den kunne få,, så det handler ikke om og spise mye mat ,,og at magesekken utvider seg
derfor jeg til slutt fjernet bandet , det viste seg at magesekken min ikke hadde øket, tvert i mot sa legen
det er nå fem år siden og først nå kan jeg spise normalt ,men må passe på hva jeg spiser ,, vekten stiger fort ,