Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-09, 12:34   #1
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Talgcyste/papel

Jeg postet en post om dette en gang før, uten å få noe særlig respons, men nå er spørsmålsstillingen litt annerledes.
Dette er en issue jeg synes er vanskelig, da jeg per i dag ikke har råd til å gjøre noe med det. Og det plager meg.
Jeg begynte for et drøyt år siden å få en kviselignende kul i ansiktet, men det viste seg at det ikke var en kvise, da den aldri ble tom, eller rød på samme måte.
Jeg fikk henvisning til hudlege, og han opererte den ut. Ved dette punktet hadde det dukket opp noen til, men ganske små, og de ville han ikke ta på grunn av størrelsen.
Det gikk et par måneder, og talgcysten kom tilbake. Nå ser det ut som om jeg har et lite hull i ansiktet, og det ser faktisk ikke særlig vakkert ut. Samt at jeg har flere små rundt som heller aldri blir tomme for talg, og nå har jeg også fått et par på haka.
Det legen min mente jeg burde gjøre nå, var å få en time hos hudlegen, og så bli henvist til en plastikkirurg, for det jeg mener nå, er at jeg virkelig ikke gidder å få den operert en gang til, uten å også få fjernet de andre, den sprer seg tydeligvis
Jeg lurer også på hvordan det kan oppstå.
Saken er nemlig den, at i all tid jeg har vært overvektig, og ikke særlig happy over mitt eget ytre, har jeg tatt stolthet i at huden min har vært glatt og porselensaktig, nærmest perfekt, selv nå etter femten års røyking så har jeg ellers veldig fin og nærmest rynkefri hud, og nå, hver gang jeg ser meg i speilet, så seg jeg ut som om jeg har skikkelig dårlig hud, selv om det kun er disse talgcystene, som jeg så klart også har problemer med å slutte å klemme på (Har gått et par uker uten å klemme, det ser ikke ut til å gjøre noen forskjell, de forsvinner ikke likevel).

Så, jeg mener å ha hørt at dette er vanlig hos folk som har insulinresistens, men noe mer vet jeg ikke. Jeg lurer virkelig på hva det kommer av, og om det finnes noen måte å bli kvitt dem for alltid, uten at jeg blir alt for arrete i trynet? Men igjen, jeg synes det er bedre med arr enn klumper
Begynner å bli litt fortvilt ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat