Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-09, 21:21   #3
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Glad i pommes frittes?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Du ertbært ...knis (utrolig morsomt navn!) det var jo kjempesmart! Det må jeg prøve. Med meierismør kanskje? MÅ jeg ha olje for å få den sprø overflaten kanskje?

Smør bør gå. Kålroten kan erstatte poteten i nesten alle tilfeller (mos, omelett, kokt, frites, bakt), men poteten er mer næringsrik.

Kålrotmos er digg, men kanskje litt for høyt i antall karbohydrater for enkelte (6,4 gram per 100 gram). Det er bare å mørkoke kålrot og derefter mose med masse smør og fløte, gjerne med litt krydder (f. eks. provence eller dill). Hvis du vil ha det ekstra godt, tilsett blåmuggost (f. eks. Royal Blue, med 45 gram fett per 100 g)

In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat