|
Sv: Får ikke i meg nok mat/karber
Opprinnelig lagt inn av danish, her.
Først og fremst: bruk mer søtt, f. eks. honning. Det er mer næring (endog åndelig) i en deilig kakao enn det noensinne vil bli i en grønnsak, muligens med unntak av poteten. Ketolyse "forbyr" disse, men det er først og fremst fordi de ikke bør spises i større mengder.
Dermed kan du overholde metthetsregelen. Å ønske seg noe godt på kvelden er et ikke-problem. Det er ingen skam i å kose seg litt. Lite slår mørk chokolade (med et tynt lag honning) og sipp espresso med ekstra fløte. Jeg skjønner godt hvis du frykter å bli avhengig. Avhengighetsforhold er maniske, men det er mye av karbotellingen på dette forumet òg. Det finnes en mellomvei mellom å være avhengig av karbohydrater og å være avhengig av å telle karbohydrater.
Vet jeg er litt dissent her, men vi bør ha et praktisk og dynamisk forhold til livet, og ikke basere oss på dogmer og overforenkling (som ofte fører til frykt, jfr. Buddha).
Danish.
Jeg har sagt det før, vennligst ikke gi råd til de på ketolyse som motstrider ketolysekuren. For på ketolysekuren ( som er en kur vi har valgt for en periode av livet! Ikke som livsførsel) er det ketolysekuren sine regler og prinsipper som gjelder.
Håper du respekterer dette.
Takk.
|