Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-09, 15:23   #61
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Jeg kan jo ikke svare på noe medisinsk eller faglig grunnlag, da jeg kun har tilegnet meg kunnskap gjennom egne og andres erfaringer, via artikler etc.
Jeg kan jo dermed ikke forklare hvordan. Men en kropp i ustabilitet vil jo trenge en viss tid til å stabilisere seg.
Og selv om man oppfatter syklusen sin som normal, så betyr det ikke at den er optimal.
Jeg for min del hadde en grei syklus, men jeg blødde mye og lenge, men hadde alltid hatt det sånn, og slått meg med ro om at det var mitt lott i livet sånn sett. Og det jeg merket mest etter en stund på strikt lavkarbokosthold var at når blødningene stabiliserte seg, så var de mer kortvarige og mindre smertefulle, samt at PMSen ikke var så ille som den var før.

Det kan være mange grunner til at det er sånn.
Insulinnivået har også en del å si for balansen i kroppen, og fruktbareheten, så det er et større bilde.

Mange går rundt med lavt stoffskifte uten å vite det, "normalen" har gjerne et sånt slingringsmonn at det anses etter boka som "normalt" både å ha lavt eller høyt stoffskifte, insulinresistens og PCOS. Et balansert kosthold vil som regel rette opp i det. Når man har lavt stoffskifte vil man ikke alltid nyttiggjøre seg hormonene man produserer, men når stoffskiftet stabiliserer seg så vil mye annet også gjøre det, og man kan særlig merke det på menstruasjon og humør, ikke minst vekt.

Jeg går på cerazette, har aldri like å ta p-piller, men det er ingen andre prevansjoner som fungerer særlig godt for meg, men det føles i alle fall veldig mye greiere for kroppen å slippe østrogenet. Det er stor forskjell fra da jeg gikk på trionetta.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat