|
Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Hei Fungirl 
Som jeg nevnte i innlegget mitt, så følger jeg primært skaldeman, årsaken til at jeg kaller den en tilnærming til fedon er primært pga inntak av nøtter og en sjelden gang bær. Skaldeman selv sier at nøtter er ok å spise i små mengder men spiser selv ikke noe slikt. I tillegg så nevner han at om man skal absolutt spise bær bør man helst spise bringebær. Selv så spiser jeg også litt jordbær/blåbær når jeg koser meg i helgene med pisket krem.Så jeg blander ikke to kurer og lager en ny kur. Dette handler uansett om at jeg fulger et lavkarbo-kosthold. Jeg ser heller ikke på dette som noen "kur". Dette handler om en livstil, men klart, jeg kommer til å innføre mer karber når jeg når matchvekten min. Vil da selvsagt følge med å se hvor grensen går ved inntak.
Når det gjelder ketose, så har jeg ikke målt det ved hjelp av stix ! men jeg har vært igjennom perioden med dårlig ånde (acceton ånde) og antar at jeg fremdeles er i ketose mer eller mindre. Uansett om jeg er i ketose eller ikke så går jeg ned i både cm og vekt og det er tross alt det viktigste 
Jeg har ikke vært så flittig på forumet her, men jeg følger med og snapper om litt her og der og har en sterk formening om hva som passer meg. Men klart man lærer noe hele tiden og noen ganger lærer man også av egne erfaringer og finner ut man gjør noe litt feil. Det viktigste er at man tar slikt til seg og lærer av det. Jeg har forøvrig lest at noen kan også være i ketose selv om de ligger oppunder 100 gram karber om dagen. Selv om en stix ikke blir rosa så kan man allikavel være i ketose.
Jeg startet med lavkarbo fordi jeg innså at det passet meg best. Jeg ønsker nemlig ikke å bruke tid på å veie mat, telle kalorier og passe på at mengde ikke blir for mye. Et slik opplegg ville vært vanskelig for meg å følge. Som skaldeman selv sier "Det er en menneskerett å spise seg mett uten å bli feit".
Derfor synes jeg det er herlig å kunne spise lavkarbo. Jeg spiser meg mett, og spiser ikke noe når jeg ikke er sulten. Nå har jeg holdt på en stund og er kommet til et punkt hvor jeg ikke tenker på hva jeg ikke kan spise, jeg tenker bare alt det gode jeg kan spise, og er fornøyd med de resultater som har kommet.
I tillegg så føler jeg meg piggere og kommer til å starte med å bevege meg mer. Gå turer, spille ninendo wii fit, være mer aktiv med ungene ute (i lek) osv..... forløpig sykler jeg litt innendørs og spiller litt nintendo, ute-aktiviteter blir det mindre av på denne årstiden, men jeg gleder meg til våren.
Da blir det mye fjellturer 
Til slutt her, så må jeg gi litt skryt til medlemmer av dette forumet, det finnes så utrolig mye bra lesestoff her og ikke minst gode lavkarbo-oppskrifter med bilder. Noen av de har jeg til og med tatt i bruk selv 
|