Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-09, 10:50   #14
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Resultater fra Body analysen

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Før vi begynte å gå igjennom resultatene, kom vi så vidt inn på ordet "karbohydrater"..... Rakk ikke å si hvordan jeg spiser eller noe, før han sa "Ja, jeg ser at du spiser karbohydrater"

Hvordan kan du det når jeg ikke gjør det, sa jeg?

"Jo det gjør du, for du har 110% fyllmasse i musklene dine. Uten karbohydrater får du ikke noe glucose inn i musklene, og da ville de vært som uttørkede svamper"

Men så sier jeg helt seriøst, jeg SPISER IKKE KARBO, altså! Eller det vil si jeg spiser kanskje 15gr pr dag. Så la jeg frem kostholdet for han. Men han trodde ikke på meg!!!????

Så viste det seg at han hadde et "betent forhold" (som han selv kalte det) til både Fedon Lindberg og andre low-carb guruer. Da kan dere tenke dere hva han synes om KETOGEN KOST????

Dette er en kjempeinteressant beskrivelse av hvordan og hvorfor fordommene får styre store deler av det offentlige helsevesenet og rådgivningsapparatet i forhold til vektproblematikk. Når fakta ikke stemmer med hans oppfatning, benekter han dem. Jorden er flat osv. Følgene for offentlig helsepolitikk ( og for alle de overvektige som ikke finner frem til lavkarbo på egen hånd) er tragiske.

Kan jeg få lov til å sitere denne historien på bloggen min?

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat