Ok... så blir jeg den første her som viser fram et fullstendig kaotisk, stappa URYDDET kjøleskap. Og ikke bare det... Det er faktisk en del synder her også. Kan ikke skylde på samboer... men kan skylde på at det er saker som er innkjøpt før ketolysestart da Dette fikk meg til å innse at jeg må rydde litt og kaste litt. Og hvis jeg tenker litt smart, så kan jeg antageligvis nøye meg med et matbudsjett som ligger på et veldig minimalt nivå de neste par-tre ukene (handla et lass i går til tross for at jeg egentlig allerede hadde fullt kjøleskap...). Innhold i kjøleskap (første bilde) fra øverst til nederst: - Cottage Cheese - Smør - pakke skinkestek i skiver - hvitløkspate (som leverpostei, men med 1 karb) - kremtopp (pre-ketolyse antageligvis gått ut på dato...) - parmesanost - fetaost - peppermakrell - reker i lake - majo - remulade - revet gräddost - polarbrød - cornichonger - serranoskinke - røkt ørret - fersk ingefær - sukkererter - rester av grilla kylling - stekt ørret (rester) - blåmuggost - 1/2 l pepsimax - 1/2 l cola zero - øl (fra jula ) - 2 pk fløte - 1 pk seterrømme - Ops..! Enda masse mer øl - sopp - tomater - pesto - hvitløk - ferdigkutta salat - spinatmuffins - granateplejuice (preketolyseinnkjøpt) - paprika - 1 kg gulost - philadelphiaost - edamer (herregud! Hvor mye ost har jeg egentlig????) - asparges - brokkoli - aubergine - rosenkål (gamle, må kaste dem) - stangselleri (gamle, må kaste) - nakkekoteletter - blomkålsuppe fra i går (lagde til middag, men hadde ikke matlyst...) - spinat Ok, her innser jeg at jeg må gjøre noen grep som å fryse ned en del, eller invitere noen venner på lunsj/middag, ellers ender jeg opp med å måtte kaste en del ting som går ut på dato før jeg får spist dem! I kjøleskapsdøra (bilde 2): Her er ALT preketolyseinnkjøpt. Har ikke fått rota meg til å gå igjennom for å sjekke hva som er ketolysevennlig og ikke. Stort sett alt som er her har holdbarhetsdato herfra og inn i evigheten. Veldig mye kryddersauser o.l. Det synes sikkert at wok og annen asiatisk mat har vært hverdagskost for meg. - kapers - jalapeños - sitrongress - korianderpasta - mer cornichonger - sambal oelek - rød curry - grønn curry - Hakka ingefær (må huske å kaste denne. Smaker gymsokk så vidt jeg kan huske...) - Chili og ingefærsaus - Worcestershiresauce - Østerssaus - Fishsauce - Limesaft - Sitronsaft - Italiensk lettdressing - Ketchup - Sennep - Lime Cordial - Kecap Manis - Soyasaus - Sweet Chili Sauce - Druekjerneolje