|
Sv: Bukplastikk
Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.
Jeg betalte også min operasjon selv - 40 000.- og syns det var dyrt - inntil jeg begynte å tenke og satte det litt i perspektiv.
Det hele dreier seg om prioriteringer! De fleste syns det er dyrt å kjøpe bil, men gjør det allikevel. Og da er gjerne 200-300 000 en sum som brukes, helt ok å ta opp lån på og det til en bil som kommer til å vare et begrenset antall år!
Når det gjelder kroppen - som er en maskin som skal være med oss resten av livet - så er selvfølgelig ca. 50 000 mye penger - men du verden så vel anvendt penger! Og spør du meg en mye bedre investering.
Men det er jo slik med alle investeringer - en skal tåle det økonomisk - og for noen så betyr det at en kanskje må vente litt, til økonomien tillater det.
Jeg kjøpte meg derfor en bukplastikk - fordi jeg fortjener det (som reklamen sier) !
Du har helt rett. Folk tror jo jeg er sinnssyk som brukte 138.000,- kroner på en operasjon (vektoperasjonen), men for meg handlet det om å leve eller dø, og få et nytt liv. Hva er de pengene mot å bli født på ny? Min lille baby hadde ikke engang vært her om jeg ikke hadde blitt operert, jeg var for overvektig til å bli gravid. Nei, jeg hadde betalt det dobbelte om jeg måtte!
Men hadde jeg måttet betale bukplastikken selv, måtte jeg ha ventet i mange år til, for nå skal vi kjøpe hus og vi er ganske skrapa. Så jeg er veldig glad jeg får det dekket (sannsynligvis). For jeg orker ikke å gå rundt med denne magen i 3-4 år til, noe jeg sikkert måtte gjort om jeg hadde betalt selv. Grøss.