|
Sv: Nå er det slutt på egenkomponerte dietter. 100% ketolyse f.o.m i morgen!
kitt: kjempebra at du har slutta å røyke, håper du klarer det! Har vokst opp i en familie (og slekt) der alle - inkludert mamma, pappa, søster og etterhvert søsters kjæreste røkte. Mamma har alltid hatt skikkelig røykhoste og avogtil hostet hun så hun ikke kunne snakke, bare måtte hente seg vann,tenkte aldri mer over det før det kom frem for ca 4-5år siden at hun hadde kols. (vet ikke om hun hadde visst det lenge og ikke sagt det til meg siden jeg var "så ung eller om hun fikk vite det da.) Gav henne et røykesluttprogram i julegave til 2000kr, hun fikk dårlig samvittighet da hennes datter hadde sparet så mye på studielånet sitt til å kjøpe dette til henne - og med vilje og samvittighet pga alt jeg hadde brukt på henne - klarte hun å slutte, og nå to år senere er hun på et stadie lavere enn hun var før - hun klarer å gå opp trappa uten å ta pause midt i og alt er mye bedre.
Dette ble kanskje litt dypt, men jeg har det helt innpå meg, mamma kommer til å dø av kols liksom, folk som begynner å røyke IDAG er dumme De som prøver å slutte idag gjør den beste avgjørelsen de kan gjøre.
elian: kjempebra, stå på virker som det går fremover med deg hvis du har problemer med å drikke kan det hjelpe med flaske ja, vi har noen kjempelange glass som rommet 7dl (kan noen si IKEA? Alle tror vi setter frem vaser til dem når vi henter glassene..), der har jeg oppi fire isbiter og vann, tar en liten sup før jeg setter meg foran tv. Du kjenner bare plutselig at du bare MÅ ha mere. Sånn er det ihvertfall for meg..