|
Sv: Uventet virkning av karbokutt
Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.
Virkning-bivirkning, er det noen som kan hjelpe meg tro?
Jeg begynte Atkins forrige mandag og kjente meg bra. Mye overskudd, lite søtsug. Topp diett! Men så...
Dag 4 var jeg skrekkelig tørst og drakk mye vann. Sov dårlig. Dag 5 våkner jeg og er kjempesvimmel, prøver stå opp, men kroppen er nermest som beruset. Klarer knapt sjangle ut på kjøkkenet for spise litt syltetøy, (1 skje) før jeg segner sammen. Så svimmel! Kaster opp og spiser straks litt havregryn og melk, er omtåket, men sikker på at jeg mangler karbohydrater. Er på dette tidspunkt så syk at jeg tar tlf for å ringe 113, føler jeg er i ferd med å besvime,- men få minutter etter havregryn blir jeg langsomt bedre. Taket slutter å snurre, men sov nesten hele dagen gjennom.
Etterpå har jeg spist litt karbo hver dag, denne episoden er jeg redd for å gjenoppleve...
Hva skjedde? Var det føling? Noen som kan forklare?
På forhånd takk 
Jeg var også litt sånn, men ikke fullt så ille. Jeg svimlet noe skrekkelig mye, og gjør det forsåvidt fremdeles. Holdt på å gå i bakken flere ganger. Jeg lå rett og slett i underskudd av karbo, og fikk ikke i meg nok i forhold til ketolysekuren (som ligger lavest på karboen tror jeg) engang...Lå vel nesten i null.
Du har ikke tatt i "for hardt" og droppet for mye karboer? Ellers så hørtes det nesten ut som føling faktisk. Har du diabetes? Tenker litt på det vanninntaket du nevnte....
Og har du fått i deg nok væske hver dag? Og ikke bare dag 4?
Masse spørsmål, men jeg slenger bare ut noen tanker siden jeg har opplevd lignende før.
Ellers så kan det være noe HELT annet en karboinntaket, men jeg tenker siden du ble bedre av å spise karbohydrater så er det en sammenheng vil jeg tro. Jeg ble sånn en periode for et par år siden og det var ikke i forbindelse med kosthold. Da snurret alt og jeg kastet opp...Det ga seg, men kom tilbake igjen flere ganger. Fant forsåvidt aldri ut hva det var.

|