Tråd: Proteinbrød
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 01:30   #46
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Proteinbrød

Har bakt brødet. Kuttet kesamen og fiberen for å lage melkefritt og glutenfritt. Jeg bare økte mengden linfrø, men kjørte de i mikseren. Nøtter er veldig godt i, bare å spe på med det du liker. Og så smeltet jeg mye smør og helte forsiktig i slik at bare fettet kom med. Anbefaler også å prøve å droppe sesanfrø. De smaker litt bittert. Prøv også gjerne med hvetekim.

Det er jo eggene som holder det sammen og bakepulveret virker uansett. Så man kan leke seg med mye finhakket fra nøtte, frø og kornverden om man vil.

Man kan ha i mye smeltet smør om man vil for å øke fettgraden.

Prøvde det lavkarbobrødet med cottage cheese en gang, men tror den osten klisser det til litt for mye. Dette brødet var iallefall svinenkelt å lage. Tok ikke tiden engang, bare lot det steke til det var passe hardt mot en liten kakk med fingeren.

Endelig kunne jeg kose meg med nybakt brød og smør igjen. Det er min favoritt :-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat