Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-05, 23:04   #12
hede
Seniormedlem

hede sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 53
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

hei albertine

som de andre her ønsker jeg å gratulere deg med å ha kommet i gang med treningen. det virker veldig fornuftig å ha et fast opplegg med faste avtaler. det er så altfor lett å hoppe over en trening dersom man trener alene og er trett en dag! der prater jeg av erfaring. har blitt mye flinkere det siste året. har du først kommet deg på trening våkner du og har mye bedre samvittighet etterpå.

hvis jeg har forstått deg riktig er du relativt utrent. pass da på overtreningsfaren. lytt til kroppen og ta deg en hviledag dersom du føler for det. det høres kanskje ut som en selvmotsigelse i forhold til det jeg skrev over, men det er forskjell på doventrett og at kroppen din sier fra at den trenger en dags pause. jeg har mange kamerater som sier de ikke har tid til å trene på grunn av (spesielt) kone og barn. for meg er det en feilprioritering av dem. egenpleie er veldig viktig og med litt organisering er min påstand at alle klarer noen treninger i uka.

ikke start for hardt. det er en nybegynnerfeil altfor mange gjør. nå ser det ut til at du har et forholdsvis fornuftig opplegg og er klar over egne begrensninger så det blir sikkert ikke noe problem.

vær spesielt oppmerksom på forholdet trening-kosthold-hvile. sørg for å ha et balansert kosthold med nok proteiner. kanskje litt tidlig å tenke på det allerede nå, men når fremgangen begynner å komme er det vel verdt å tenke spesifikt på.

sist, men ikke minst. når du føler deg trett og lei og kanskje noe av motivasjonen forsvinner, ikke gi opp!! alle har perioder hvor man føler seg nede. kom inn på forumet her og fortell. ser ut som om det er nok av hyggelige mennesker som er flinke til å motivere.

LYKKE TIL

mvh