Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-09, 16:06   #11
Smiline
Medlem

Smiline sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Hjernens behov for glukose

Takk Danish

Fikk avklaring i forhold til insulin-resistens, ikke glukose til muskler og så til hjernen, men det jeg lurte på da var om ikke umettede fettsyrer virker på samme måte som mettet fett? Jeg er ønsker heller, med unntak av meieriprodukter, å holde meg til umettet mett.

Dette med stans i vektnedgang ved styrketrening kan det ha noe med at musklene "spiser" opp glukosen?

Og jeg tror jeg elsker GABA, og fant forklaringen på at jeg digger whisky (er det mer GABA i quarter cask?) og i forhold til antiepeleptiske midler som faktisk er en medisin som kan fungere i forhold til sykdommen min, og en av grunenene til at jeg da de siste årene har blit "frisk igjen". Jeg viste at kostholdet var en del av det, men nå vet jeg jo akkurat hvorfor. Og jeg klarte meg fantastisk bra gjennom en skikkelig fæl skilsmisse den perioden jeg var på Ketolyse, det var faktisk da jeg startet på dietten at prosessen med å starte et bedre liv uten han begynte. Det hjalp veldig på

Må lese mer om GABA. Noe mer jeg kaskje vil vite, Danish?

Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat