Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-09, 09:45   #42
floppy
Seniormedlem

floppy sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
floppy er på en erverdig vei

Sv: Mange med PCO her inne?

Hei!

Glucophage eller metformin(det er omtrent det samme) De får en av lege eller GU. Jeg fikk de først av GU da jeg skulle prøve å bli gravid og da ble jeg gravid med engang,men brukte og pergotime ved siden av,,,
Men mistet da GU av "gammel" klasse ba meg slutte når jeg ble gravid,,
2.gangen fortsatte jeg å bruke glucophage selvom jeg var gravid( det har blitt testet på,,men ikke ferdig og godkjent i Norge ennå,,men i andre land)
Og brukte de til uke 20 i svangerskapet,,,Har en gutt nå.

Metformin fikk jeg nå av legen min siden hun visste at jeg hadde brukt det i svangerskapet og de hjalp meg til å holde vekten stabil,,,Men begynte og med lavkarbo,,,og etter 2 ukers kontroll så hadde jeg gått ned i vekt og legen min sa at jeg egentlig ikke trengte medisiner for å gå ned i vekt om jeg var flink å holdt meg til lavkarbo.OG DET FUNGERER!!!

Spiser kjøtt,fisk,kylling og grønnsaker. Man kan jo spise litt karber i løpet av en dag,,så er jeg skikkelig snopesyk så tar jeg meg en rute mørk sjokolade eller en kopp med options den har bare 5,8 g pr kopp.
Jeg spiser og ferske bær(frosne bær kjøpt på butikken,bringebær er de med minst karbohydrater)Og pisker litt kremfløte og har et par droper med natreen oppi,,,det fungerer godt når en er søtsugen.

Har og funnet ut at om jeg drikker mye sukkerfri brus så skriker kroppen min mer etter sukker enn om jeg lar være,,,for etter 2 uker med lavkarbo så vil kroppen slutte å skrike etter sukker og det er lettere å holde seg unna karbohydrater.

Håper jeg kunne gi deg litt svar Stinemora,,bare til å spørre om du lurer på noe

floppy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat