Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-09, 15:14   #20
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør man når ...

Hvis du ikke liker maten på ketolyse så er kanskje ikke det den rette dietten for deg? For mitt vedkommende syns jeg det er minst like viktig at man liker maten og føler seg bra som at man går ned i vekt. Eksempelvis: Hvis jeg står mellom 2 dietter hvor den ene vil gi meg et vekttap på 5 kilo i måneden, men jeg må tvinge i meg en del ting jeg ikke liker. Den andre vil gi meg et vekttap på 2 kilo, men jeg har muligheten til å velge mellom flere matvarer jeg liker, så velger jeg jeg den siste selv om kanskje vekttapet ikke blir like stort.

Innenfor lavkarbo så finnes det jo så mange ulike retninger man kan ta: Kanskje vil Fedon passe deg bedre enn Ketolyse? Velvære er viktig

Utfra egen erfaring så er det mulig å venne seg til mer kjøtt og fettholdige matvarer. Jeg er ikke spesielt glad i fett, men forsøker nå å gradvis få inn litt mer i kosten. Tidligere bydde det meg helt imot å f.eks. ha olje på salaten. Men de siste dagene har jeg såvidt begynt å ha litt olje på, og det kjennes greit ut nå. Avokado har jeg heller ikke hatt særlig sansen for tidligere, men bare etter en uke elsker jeg det. Jeg kan heller ikke fordra smør, men har bestemt meg for å teste det ut litt ulike sauser med smør, og kanskje til og med våge meg på litt smeltet smør over grønnsakene. Tror det er viktig å ta det litt stegvis. HVis du i utgangspunktet ikke liker fett og kjøtt, begynn i det små ved å tilføre litt og litt hver dag. Det er utrolig hva vi kan venne oss til

Lykke til !

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat