Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-09, 08:41   #137
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Opprinnelig lagt inn av Pondus31

- Væske:
Jeg har forstått at vi skal drikke som gale, og at ikke alt er lov. Vann er sikkert best, men hva med Pepsi Max? Kaffi?

Må nesten bare prøve deg frem. Torkil sier lettbrus er OK bortsett fra f.eks Fanta Free og Mozell Light som inneholder endel fruktjuice. Noen stagnerer om de drikker kaffe/lettbrus, jeg personlig har ikke merket noe til det. Mulig jeg kunne gått enda fortere ned om jeg hadde kuttet ned på kaffen, men har ikke sett det store behovet.

- Fiber:
Vanskelig å få i seg masse fiber med 15g karbo og leke seg med. Eller? Tar gjerne i mot tips

Jeg har ikke brydd meg om fiber overhodet. Jeg har spist det som er foreslått på Ketolyse, og det har funket fint. Mange mener vel fiber skal regulere magen, men det har jeg ikke hatt behov for, da magen min regulerte seg selv når jeg gikk over på lavkarbo.

- Bivirkninger:
Kan du legge ut om det du har opplevd av bivirkninger? Hva er verst, hva kan gjøres for å minimere bivirkningene?

Masse vann + magnesium mot leggkramper. Jeg har tatt en paracet om hodepinen har blitt for tøff når jeg har gått inn i ketose, eller når jeg har skjeiet ut og fått karborush.
Ellers er det bare å bite tennene sammen de første dagene. Første gangen jeg gikk inn i ketose var verst, nå får jeg ikke hodepine eller noe sånt når jeg går inn, bare når jeg dropper ut.

- Trening:
Ingen problem å trene så mye en vil? Tror du at jeg burde gå opp til f.eks 20g de dagene jeg trener?

Jeg har trent oppi 5x i uka, 5splitt med 40min styrke og 20min kardio. Det er ikke nødvendig å øke inntak av karbo på treningsdager, da kroppen henter brensel fra fettlagrene i kroppen, ikke i raske karber som før.

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat