|
Sv: Hei! Ny her inne!
Som du sikkert har oppdaget nå hever brødet seg minimalt.
Håper du synes det smakte. Pass bare på at du ikke spiser for mye av det - kan stagnere da, er tross alt 3g karbo pr 100g, og brødet er overraskende tungt.
Om du benytter samme vekta gjennom hele prosessen bør det vel være sånn ca riktig, vi har ei kjempebillig IKEA-vekt men sammenligning med mange andre dyre vekter viser at den er 100% riktig.
I mange tilfeller vil du merke vektnedgangen mer på klærne enn på vekta, anbefaler derfor at du gjør to ting:
Mål deg nå med målebånd "all over" og skriv opp. Skriv gjerne på et helfigurbilde av deg selv el.l. slik at du holder rede på hvor målene var tatt.
Og ta gode "før"-bilder av deg selv. Og underveis - slik at du har en sammenligning.
Egentlig burde man rigge seg til med kamera på en fast plass og slik at bildene ble tatt fra nøyaktig samme sted, med samme avstand til kroppen. Da kunne man lagt dem i layers i Photoshop og sett hvordan man krympet...
Jeg gjorde ingen av disse tingene, og har derfor ingen god indikator annet enn vekta på hvor mye jeg er gått ned.
Men kikket på lappen inni ene buksa mi i går...som var svæææært trang før og som jeg når jeg var på mitt største ikke klarte å bruke. 38/34". Altså 38" i livvidde. Jeg var vel nærmere 40" eller omtrent 102cm rundt livet. Når jeg nå kommer inn i 31" så er jo det en god indikator på en rimelig heftig reduksjon - 79cm er en reduksjon på 23cm...
Jeg bruker dessverre buksa enda da jeg ikke har funnet noen ny - men snurper den sammen i livet og så ser det ut som en klovnebukse over rumpe og lår *sukk*.
Er nok på god tur inn i ketose - drakk over 4 liter vann i går men våknet med sandpapir i munnen og murring i leggene i dag. Tror jeg kommer rimelig fort inn i ketose, trodde det skulle ta noen dager jeg.