Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-09, 08:41   #127
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Det får'n si, moro å kunne inspirere andre til å legge om kostholdet. Jeg igjen har jo hentet inspirasjon og viten om et slikt kosthold primært på dette forumet, så om du gjør det samme og har stålvilje på å gjennomføre dette så er jeg sikker på at du klarer å oppnå de resultatene/nå de målene du ønsker!

Jeg kommer til å prøve meg litt frem nå når jeg begynner på RYP i morgen. Jeg har vært litt sløv den siste måneden, pga sykemelding og ferie har jeg jo vært totalt passiv, omtrent null aktivitet for å la kroppen komme seg...hatt noen småsprekker i ny&ne, så merker at jeg har gått litt opp i vekt, mesteparten er vel vann vil jeg tro. Noe som følge av kreatin også da. Greit eksperiment dog, for ser jo nå hva som skjer om jeg er bittelitt sløv. Formen blir også mye verre (magen er helt gal...) om jeg får i meg for mye karbo.

Derfor kommer jeg til å legge meg på 20g karbo/dag nærmeste 14 ukene nå...legge meg på ketosekosthold igjen, for det er da jeg fungerer best virker det som. Skal gjøre opp status i uke 14, blir å kjøre RYP frem til da, så får jeg se hvordan ting går.

Lollipopbrød: Trenger ikke være habil baker for å få til dette...

7 egg
1 boks Cottage Cheese
Kjør sammen med stavmixer til helt smooooth.
Tilsett så (bland inn med slikkepott):
200g linfrø
100g sesamfrø
100g kruskakli
1dl olje
1ts salt
Trykk et bakepapir i en brødform og ha i brødet. Jeg lar det være et par cm klaring til hver ende slik at ikke brødet setter seg fast i brettene på bakepapiret, da kan jeg bruke det flere ganger. Stekes 1t på 200'C.
Jeg bruker å skjære det i 6-7mm tykke skiver og fryse det.
Advarsel: om jeg baserer for mange måltider på dette brødet blir jeg noe oppblåst i magen. Er også 3g karbo pr 100g og har funnet ut at 3 skiver er ca 100g. Så om jeg spiser 3 skiver til frokost, 3 til lunsj og 3 til kvelds så har jeg fått i meg såpass mye karbo at det skal lite annet til før jeg er over grensen.

Var på salget fredag og i går. Tenkte å spa opp litt klær, men viser seg å være vanskelig å finne jeans i min størrelse. Var på Blend Store i går, fant ei stilig bukse i 32/34" men den var for vid, og 31" hadde de ikke i den modellen. Prøvde en annen bukse i 31" og den passet fint, men de hadde den ikke i riktig lengde. Sjekket så alle nye bukser og fant INGEN som var 31/34" så har vel skaffet meg et nytt problem - å finne bukser som er smale nok i livet og lange nok i bena. Men må vel bare finne rett merke. Var også på Solid, fant ei fin bukse i 32" der som satt som et skudd, men den 34" i bena og alt for kort, så tydelig at det som er én tomme hos en produsent ikke er det hos en annen.
Var også på utkikk etter en dress (jeg elsker dresser)...og var innom Bertoni.
Så der en dress i White-serien som både jeg og fruen umiddelbart likte meget god. Var dyr da...selv på halv pris...Men var bare én eneste dress igjen, hva var sjansen for at både jakke og bukse skulle passe?
Butikkbetjeninga mente at den kanskje kunne passe, så jeg tok den med inn i prøverommet. Til min forundring gled jeg rett inn i den, og den satt som skreddersydd - både jakke og bukse!
Jeg kan ikke beskrive følelsen da jeg kom ut av prøverommet og så meg i helfigurspeilet. Både fruen og betjeninga så og kommenterte reaksjonen min. Det var omtrent som de man ser på TV som får en makeover og får se sitt nye jeg i speilet for første gang. Jeg var målløs! Plutselig så jeg en dresskledd kropp i speilet som jeg syntes så skikkelig bra ut!
Kanskje ikke så rart at jeg kjøpte den da, selv om den kostet en bra bit over hva jeg hadde budsjettert med.

Vel, i morgen er det på'n med skikkelig ketolysemat, blir nok noen gode egg til frokost. Skal beregne inn slik at jeg kan ta proteinshake med cocosa rett etter trening de dagene jeg kjører RYP til lunsj (man, ons, fre), dessuten skal jeg kjøre ny runde med kreatin da jeg stoppet når jeg ble syk. Regner med å være god og støl snart. Gleder meg til å få litt rutiner i hverdagen igjen, og få vært litt i aktivitet.

Det ble et vanvittig langt innlegg igjen, men men. Kan visst ikke fatte meg i korthet. Oh well.

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat