Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-09, 23:33   #38
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Mange med PCO her inne?

Legen min fra Lindbergklinikken er den som foreskrev metformin da lavkarbo ikke var nok. I begynnelsen spiste jeg vel 30 - 40 karbohydrater pr dag. Og endelig bevegde vekta seg! Samtidig har jeg trent 3 ganger i uka (yoga) samt gått mye på tur. Insulinresitensen er nesten helt borte, og jeg er nær normalvekt. Jeg har til og med blitt gravid på mine gamle dager - og det ganske så overraskende på en gang da vi gav litt f'en...
Magefettet er nesten helt borte, hårveksten har faktisk roet seg ned, trettheten er borte, jeg jobber helt normalt og er helt frisk igjen.
For meg var det himmelsk å begynne med meformin etter å ha prøvd lavkarbo i over ett år uten noen særlige resultater. Det gir insulinet litt hjelp til å virke. jeg merket litt i begynnelsen, men nå merker jeg ikke at jeg tar de.

Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat