Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-09, 20:09   #16
vossajinto
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hypnose for vektreduksjon?

Sitat:

Eg såg et program på tv-en her om dagen som motbeviste enhvær effekt av hypnose terapier.. med alt fra alkoholavhengighet, røykeslutt og vekttap.. Hvor i dette programmet motbeviste de at hypnose har effekt? Det blir vist at resultatene er akkurat det samme både med og uten hypnose..DVS.. ingen effekt..

Man får samme resultat med og uten hypnosen.. Det som teller er at du selv er motivert og har selvdisiplin (noe eg selv sliter med ).. Jeg har enda ikke hørt en seriøs hypnoterapaut nektet for at motivasjonen og viljen må være tilstede..Kva er det då hypnoterapien skal gjere?.. Du er jo då allerede motivert og kan klare det sjølv.. Man går jo til hypnoterapi for å FÅ motivasjon/drive til å få til noe.. Det er jo kun en tilstad som gjør en mer motakelig for informasjon. At hypnose i mange sammenhenger brukes som urealistisk underholdning er vel også grunnen til at det blir svertet som det gjør.
Hypnose er lett tjente penger for motiverende mennesker.. Det er nesten like poengløst som å betale kompissen for å si "nå går det bra.. dette får du til".. 3 ganger i timen.. for man er jo mer motakelig for informasjon fra venner en en ukjent person som påstår at han kan hypnotifisere det bort
Dersom du allerede har motivasjonen så klarer du dette heilt alene uten å måtte kaste vekk penger på hypnoterapi.. (som forresten også påstår å kunne kurere kreft og hjernesvulst)

Programmet heter : BULLSHIT (Penn&Tellers: BS!).. Denne spessielle episoden heter Hypnosis.. Og kan finnes på http://www.surfthechannel.com/show/2749.html Denne filmen er humor og underholdning, ikke noe vitenskapsprogram
Denne episoden av en serie er et underholdings program, som viser dei utrulige sannhetane i vårt samfunn i dag..

ps.. eg meinte ikkje med mitt inlegg å BEVISE noe som helst.. Eg berre svarte på eit inlegg der ein person hadde sett noe på tv.. også svarte eg med noe EG hadde sett på tv..

vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat