Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-08, 14:01   #5
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 70
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg har klart å lage geletrøffel!

Oops, I did it again. Fjorårets geletrøfler var så vellykket at de var selvskrevne på listen over det jeg skulle lage i år. Men nå har jeg oppdaget at man ikke skal endre på noe som funker.

I år fikk jeg ikke tak i Anton Berg marsipan, så jeg brukte Cavalier. Den smakte litt annerledes, ble ikke helt rett, synes jeg.

Så skulle jeg lage en kjappversjon av trøffelen, med bare smeltet sjokolade og smør. Den ble for så vidt ikke så ille, men den ble annerledes, da. Jeg brukte heller ikke 70% kokesjokolade, men Cavalier mørk.

Geleen i år var ikke Heistad, men en jeg hadde kjøpt i England. God, men den hang ikke så godt fast i trøffelen, så jeg vet ikke hva som ble galt.

Til slutt lagde jeg overtrekkssjokoladen av en blanding av Cavalier mørk og 70%, men så hadde jeg nok i litt vel mye cocosa, for jeg ville gjerne ha den blankere. Den ble veldig tynn da. . . Dekket ikke så godt.

Men pytt, det smaker garantert bedre enn ingen geletrøffel. Og neste år gjør jeg det slik jeg gjorde det i fjor!

Resten av overtrekkssjokoladen hev jeg et par gode never blandede nøtter oppi og rørte rundt. Julegodter det og!

Riktig god jul til alle!

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat