Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-08, 14:31   #33
Kanonada
Medlem

Medlem siden: Oct 2008
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Feilen oppdaget

De aller fleste vilmåtte ligge på "normen" for kaloriopptak, men selvfølgelig finnes det mange som har en forbrenning som tilsier at de kan spise mye mer og enkelte må spise mindre.
Om jeg spiser OVER 2000 kcal om dagen legger jeg på meg, min samboer er av typen som kan spise hva han vil(forøvrig kan hele hans familie det) uten å legge på seg et gram. Han spiser daglig store menger av både fett og karbohydrater og jeg vil tro at han lett er oppe i mellom 3 og 4 tusen kcal pr dag.

Angående det med ketolyse og å spise for lite, så kan det godt være din påstand stemmer, jeg kjenner nok for lite til det til å uttale meg om det. Men jeg KAN kalorier. Jeg spiste langt over min kalorigrense på ketolyse,mye fett og protein og gikk OPP. Fikk råd om å øke fettmengde,men samtidig spise mindre, og gikk da ned litt,men da var jeg også i kaloriunderskudd.. Nå er jeg ute av ketose, oppe i 70-80 gr karbo pr dag og kjenner allerede at kroppen har det bedre, og jeg har nå gått ned over en halvkilo siden jeg kom over i lavkalori, da sammenlignet med en kilo opp i ketose så er saken for meg helt innlysende..

Jeg påstår ikke at ketlyse ikke funker, men det funker ikke for MEG. Og min påstand om kalorier inn vs ut begrunner jeg i det jeg leser om veldig mange spiser mindre etter den innledende fasen på lavkarbo, fordi apetitten synker når kroppen vender seg til å leve på fett og protein.
Kalroiunderskudd er underskudd enten kaloriene kommer fra fett eller karbo.
-men kan da føye til at sammensetningen for meg heller ikke er uvesentlig, jeg kan ikke gå tilbake til å spise poteter,ris,pasta,kornprodukter osv som jeg gjorde før jeg gikk ned 30 kg, men jeg KAN spise knekkebrød og frukt hver dag OG gå ned i vekt

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat