|
Sv: Hemmelig slanking
Uansett hva du gjør her i verden, så blir du møtt av mostand, så lenge vi snakker om egen framgang. Jamfør Skaldemann og hummer teorien, der hummern blir dratt tilbake av de andre.
Familie er dessverre bevist opp gjennom tidene til å være de aller værste i denne sammenhengen.
"haha, ny diett igjen. Ja hvor lenge holder det denne gangen før du feiler da ?" og lignende kommentarer er jo klassisk familie. Så er det venner.. De er omtrent like gale.
Unntak finnes selvfølgelig, både i familie og venner.. Heldigivis...
Prøv å finn en venn eller familiemedlem som har diabetes. Burde ikke være så vanskelig i dagens samfunn. De har ett visst snev av begrep om hva som skjer med blodsukker og insulin når man spiser, og har da ett lite grunnlag for å gå videre mot en full forståelse. Selvom legejævlene vanligvis har jugd dem huda full av alt mulig tullball da..
Snakket med min far i helga, om akkurat det her. han flirer og sa: "gutten min. jeg har diabetes jeg må du vite, slik at jeg er avhengig av å spise små måltid javnt utover dagen. og jeg må hele tiden justere måltidene slik at det holder blodsukkeret stabilt.."
ja det er fordi du etter drittmat med sukker i det, som øker blodsukkeret, slik at runddansen settes igang, svarte jeg.,
Men det mente han at han måtte nødt til. det hadde legen sagt.,
Javel sa jeg, idag spiste jeg en full tallerken med svineribbe til middag., eneste som lå igjen, var akkurat ytterste svorlaget (jeg er ikke så glad i hud), spiste hver en fettslintre., Nå har du og mamma laget hjemmelaget pizza, og vi skal spise., jeg også ,. sa jeg,. og skrapet av topping og osten på 2 pizzastykker., kastet bunnen, og klasket i meg... Etter at vi hadde spist og koset oss., sa jeg til pappa., gå og finn fram den der blodsukker målern din nå, så skal du få se....han flirer og humret., "hahahah, du har sikkert mellom 7-8 sa han"
Målte meg til 5.2, ca 20 minutt etter at pizza topping var spist, og omtrent 2 timer etter full tallerken med svineribbe...
"Neimen i faen", sa pappa, det apparatet her må være ødelagt.....
"Neida pappa, men jeg har ikke spist noe som øker blodsukkeret mitt jeg, og ergo trenger ikke kroppen lage insulin for å presse det ned igjen, og igjen ergo, så kommer jeg ikke inn i den sonen som diabetikere har problemer med."
han var fremdeles skeptisk, selvfølgelig, men skulle nå tenke litt videre på saken., høre med legen sin og blablabla.,
Men jeg tror nok han sitter og grubler ennå, på hva som kan være i veien med blodsukker apparatet sitt. heheheeheh

I didn't fight my way to the top of the food chain to Be A Vegetarian !
|