Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-08, 20:28   #19
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Denne kuren er den beste kuren jeg noen gang har prøvd - og da er det synd å ødlegge den i julen. Og det er jo heller slett ikke nødvendig!
Nesten all middag i jula er jo tillatt - og ikke bare tillatt, men også anbefalt! Og tenker man litt nytt på tilbehør - ja så merker man ikke noe av det.

Jeg skal eksempelvis ha følgende til middag:

• Pinnekjøtt på julaften - med litt kålrabistappe (det blir min utskeielse) blandet med sellerirot og smør. Hiestad tyttebærsyltetøy. Multekrem til dessert, søtet med splenda.
  • Ribbe og ketolyse julepølse (alternativt Finnsbråten sin - med glutenfri og mere kjøtt 5 karb pr. 100 g) - som tilbehør steker jeg litt løk sammen med rosenkål - så bruker jeg litt Heistad tyttebærsyltetøy --> dette erstatter surkål
  • Lutefisk med erterstuingserstatning (se boka) og usøtet sennep og masse bacon
  • Hvete med Sandefjordmør og grønnsaker
Som frokostbuffet kommer jeg til å sette fram:
  • Lavkarbobrød - lollypopp eller nabobrød
  • Sursild og rømmesild lagd med splenda
  • Hjemmelaget kjøttrull og sylte
  • Sennepsmarinert juleskinke (backon-svor i stedet for brød til garnytyr)
  • Rekesalat - håndpellede reker i majones
  • Usøtet sylteagurk
  • Laks (røket, gravet) med sauser og eggerøre
  • Majones, augurk, tomat og paprika
Som kveldskos og snacks tenker jeg å sette fram:
  • Ristede mandler fra Polly
  • Fleskesvor eller bakon krisp
  • Sjokolade med maltitol
  • Sukkerfri marsipan som jeg dypper i mørk sjokolade
  • Ostesancks - ost stekt i ovn
Og drikke både til kos og mat: Vin.....og kanske litt lite-øl og dram
Og til kaffen serverer jeg kransekake søtet med splenda - og kanskje en cognac til slik utpå kvelden....

Hvem i all verden er det som har sagt at det er vanskelig å slanke seg selv om det er jul?? Ikke vanskelig spør dere meg...

I fare for å få flere her inne på nakken......

Og dersom en stiller seg spørsmålet om hvorfor man i utganspunktet må slanke seg og hvorfor en er overvektig - er det ikke nettopp fordi en alltid har lett etter unnskyldninger for å kunne "kose" seg litt ekstra, unnskyldner for å kunne bryte kuren.
Og sett i lys av at Torkil også sier at ketolysekuren ikke er en kur du kan "jukse" på - ja, så er valget klart for min del!

Det finnes så mye mat som kan nytes i julen - nytes sammen med alt det andre som gjør julen til jul! Familie, venner eller bare rett og slett slappe av nyte freden og roen, ut i frisk luft - ut i snøen for de som har det
Ikke la alt man ikke kan spise styre - men det en kan spise.....

Alt er opp til en selv - klag ikke over kilo som kommer på i jula dersom man hopper av bevisst, det er faktisk en bivirkning - og da er det et bevisst valg.
Jeg velger å holde kuren - ikke nødvendigvis for å ta av i julen - men holde vekten og slippe å starte på nytt etterpå

Lykke til alle mine venner - og ha god og fornuftig jul!!

Sist redigert av LilleM0r : 14-12-08 kl 21:40.
LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat