|
Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?
Denne kuren er den beste kuren jeg noen gang har prøvd - og da er det synd å ødlegge den i julen. Og det er jo heller slett ikke nødvendig!
Nesten all middag i jula er jo tillatt - og ikke bare tillatt, men også anbefalt! Og tenker man litt nytt på tilbehør - ja så merker man ikke noe av det.
Jeg skal eksempelvis ha følgende til middag: - Pinnekjøtt på julaften - med litt kålrabistappe (det blir min utskeielse) blandet med sellerirot og smør. Hiestad tyttebærsyltetøy. Multekrem til dessert, søtet med splenda.
- Ribbe og ketolyse julepølse (alternativt Finnsbråten sin - med glutenfri og mere kjøtt 5 karb pr. 100 g) - som tilbehør steker jeg litt løk sammen med rosenkål - så bruker jeg litt Heistad tyttebærsyltetøy --> dette erstatter surkål
- Lutefisk med erterstuingserstatning (se boka) og usøtet sennep og masse bacon
- Hvete med Sandefjordmør og grønnsaker
Som frokostbuffet kommer jeg til å sette fram: - Lavkarbobrød - lollypopp eller nabobrød
- Sursild og rømmesild lagd med splenda
- Hjemmelaget kjøttrull og sylte
- Sennepsmarinert juleskinke (backon-svor i stedet for brød til garnytyr)
- Rekesalat - håndpellede reker i majones
- Usøtet sylteagurk
- Laks (røket, gravet) med sauser og eggerøre
- Majones, augurk, tomat og paprika
Som kveldskos og snacks tenker jeg å sette fram: - Ristede mandler fra Polly
- Fleskesvor eller bakon krisp
- Sjokolade med maltitol
- Sukkerfri marsipan som jeg dypper i mørk sjokolade
- Ostesancks - ost stekt i ovn
Og drikke både til kos og mat: Vin.....og kanske litt lite-øl og dram
Og til kaffen serverer jeg kransekake søtet med splenda - og kanskje en cognac til slik utpå kvelden....
Hvem i all verden er det som har sagt at det er vanskelig å slanke seg selv om det er jul??   Ikke vanskelig spør dere meg...
I fare for å få flere her inne på nakken......
Og dersom en stiller seg spørsmålet om hvorfor man i utganspunktet må slanke seg og hvorfor en er overvektig - er det ikke nettopp fordi en alltid har lett etter unnskyldninger for å kunne "kose" seg litt ekstra, unnskyldner for å kunne bryte kuren.
Og sett i lys av at Torkil også sier at ketolysekuren ikke er en kur du kan "jukse" på - ja, så er valget klart for min del!
Det finnes så mye mat som kan nytes i julen - nytes sammen med alt det andre som gjør julen til jul! Familie, venner eller bare rett og slett slappe av nyte freden og roen, ut i frisk luft - ut i snøen for de som har det 
Ikke la alt man ikke kan spise styre - men det en kan spise.....
Alt er opp til en selv - klag ikke over kilo som kommer på i jula dersom man hopper av bevisst, det er faktisk en bivirkning - og da er det et bevisst valg.
Jeg velger å holde kuren - ikke nødvendigvis for å ta av i julen - men holde vekten og slippe å starte på nytt etterpå
Lykke til alle mine venner - og ha god og fornuftig jul!!

Sist redigert av LilleM0r : 14-12-08 kl 21:40.
|