Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-08, 17:51   #23
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Stive muskler, what to do?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Hmm.. for hun venninna mi sa at jeg ikke trente hardt nok hvis jeg kom ut av body pump timen uten støle muskler :/

Det er helt feil i følge min Body Pump instruktør. De første gangene vil man ha støle muskler fordi musklene ikke er vant til å bli brukt. Etter første time vil de fleste ha problemer med å bevege seg de neste dagene. Men etter et par, tre treningstimer vil kroppen venne seg til treningen og selv om du kjenner at musklene er slitne etterpå vil du ikke være "støl" i den forstand at du har "gangsperr" og har problemer med støle muskler dagene etter treningen. Om du er støl og stiv i flere dager etter hver trening HELE tiden, er sjansen for at du slutter mye større også.

Som nybegynner trener du hardt nok om du bruker 2.5 - 3.5 kg vekt på hver side av vektstanga. Instruktøren gi som regel beskjed om anbefalt vekt og når man bør hive på mer eller ha mindre. Har du for tunge vekter i begynnelsen er sjansen for å skade seg større. Så legger man litt på etterhvert. Det ER ikke om å gjøre å ha så tunge vekter som mulig på denne type trening. Er det så tungt at du ikke klarer å følge med i programmet er jo litt av vitsen borte.