|
Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?
Opprinnelig lagt inn av Wilhelmina, her.
Skal spise ketolysemat og lage kaker som man kan spise. Og hvis man må spisemye karbs så kan man bare ta phase 2 karboblokker før man spiser. Så det har jeg tenkt å gjøre. ikke noe utskeielse her nei. Når det går så bra som nå, så klarer man nok jula også.
For orden skyld gjør jeg oppmerksom på at vi IKKE anbefaler såkalte "karboblokkere" her inne, og setter stor pris på om medlemmen ikke gjør det heller. Admin.
Det finnes ingen vidunderpille som gjør at man kan spise det man vil uten å legge på seg. Hadde det vært en slik, hadde det ikke vært noen overvektige personer, og en eller annen ville vært veldig veldig rik 
Karboblokkere er noe som muligens, og da presiserer jeg muligens, kan hjelpe de som går på en høykarbo diett hele tiden. Spiser man lavkarbo viser erfaring at svært få oppnår noen som helst virkning. Det er ikke slik at man svelger en pille og *vips* så reagerer kroppen momentant og blokker all karbo. Spiser man lavkarbo fra før er det bortkastede penger. Og dessuten virker de ikke så fort (uansett hva reklamen sier). Denne diskusjonen har vi hatt her inne hver jul i mange år ! 
Men for all del, om man tror på dem har de vel en viss "placebo virkning".
Folk velger selv hva en vil gjøre og bruke pengene på, men vi anbefaler det altså IKKE !
De fleste tenker nok at "vi må jo kose oss i jula". Og det skal man. Man det er ikke nødvendig å stappe i trynet hele jula for å kose seg. For mange betyr det dessverre starten på en ny periode med vektoppgang, fordi man sklir såpass utpå at det er umulig å hente seg inn igjen. For enkelte skal det faktisk ikke mer enn en kakestykke til ! For andre betyr julessisinga at det vekttapet man har strevd for de to siste månedene forsvinner i løpet av ei uke....
Vanlig julemat er naturlig lavkarbo, det er kakene og godteriet som er problemet. Ta gjerne for dere av julegodtene/kakene, men ikke gå helt bananas da ! Ta litt om gangen, så slipper dere å gi kroppen karbosjokk med påfølgende svimmelhet, kvalme, hodepine og bondeanger !