Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-08, 13:54   #115
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Det er klart at når folk som ikke har sett meg på en stund ser meg nå, får de sjokk.
En kollega som ikke hadde sett meg siden før påske turte først ikke kommentere noe fordi han var redd for at jeg var alvorlig syk.
De kommentarene jeg snakker om er ikke ment som et gratulasjonsklapp på skulderen, for dem har jeg fått massevis av, men derimot en litt sånn syrlig sarkastisk kommentar.

Du har jo oppnådd gode resultater, gratulerer! Siste fettet rundt mageregionen (og hos meg bak mot/på korsryggen) sitter rimelig godt fast.
Mitt mål/ønske om sixpack eller iallefall synlige markeringer av musklene på magen er KUN motivert av kroppsfokus eller hva jeg skal kalle det. Har ingenting med helsegevinsten å gjøre.
Og jeg er jo godt gift med ei dame som ikke er kroppsfiksert og ikke kunne bry seg mindre om jeg har sixpack eller ei (hun liker faktisk ikke svært markerte sixpacker) så presset ligger heller ikke der. Hun var jo glad i meg for 30kg siden også, selv om hun nok foretrekker den jeg er nå.
Ikke sikkert jeg noen sinne klarer å få en så lav fettprosent at rutene blir synlige, men som bildene nedenfor viser er det ikke så mye som skal til, de to øverste kan såvidt skimtes og "omrammingen" av sixpacken samt V'en fra hoftene ned mot lysken begynner også å vises...så gir ikke opp med det første. Får gjøre opp status til badedraktsesongen til våren/sommeren.

Vel, bilder tatt i dag. Helt ærlig - er jeg for tynn? Slik jeg ser ut nå er der jeg selv har satt grensen. "Finpuss" igjen med tanke på fett/muskel-forholdet.
Jeg er ikke så skjev i kroppen, tok bildet selv med telefonen over skulderen...

Edit: Av grunner jeg ikke ønsker å gå mer inn på velger jeg å ta vekk bildene.

Skjønner om noen føler jeg her oppfordrer folk til å gjøre akkurat det jeg lenger opp skriver at jeg blir forarget over, men er en vesentlig forskjell på når venner og familie kommer med sånne kommentarer og om man får høre at man er for tynn av noen ukjente inni internettet...
Jeg har iallefall fått et nytt liv og det er det viktigste!

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!

Sist redigert av screwball : 04-01-09 kl 22:37. Årsak: Av grunner jeg ikke ønsker å gå mer inn på velger jeg å ta ned bildene...
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat