Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-05, 14:24   #16
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Hei Ragna!
Ser at du ikke har fått noen god start på kuren din.
Jeg har lest hva du har spist og at du er i ketose. Likevel tror jeg at du burde kutte ut det brødet du spiser, og vær veldig obs,på alt det andre donjuanwannabe også nevner. Alt har endel KH i seg og du skal ikke ha mer enn ca 15 g pr. dag.Forsøk å erstatte brødet med f.eks en salat med masse proteiner i, Rolls (oppskrifte i forumets oppskrifter) eller eggepannekaker.(oppskriften under). Eller bak soyabrødet som det er oppskrift på i boken, hvis du får tak i soyaprotein.
En annen ting er at du må jo få orden på magen,- boken anbefaler magnesium så prøv om ikke det hjelper. Drikke mer vann, loppefrøskall og mer fiber i form av grønnsaker hjelper også.
Når du får tømt deg skikkelig, er det mulig at eksemen også bedres.
Ikke gi opp Ragna, dette går veldig bra etter hvert skal du se.
Hvis du ikke har vært inne på www.ketolyse.no enda anbefaler jeg deg å gjøre det. Der er veldig mye lærerikt.

Eggepannekaker:
1 egg vispes/ristes sammen.

Ha litt smør i pannen når du steker første kake.(første kaker blir som regel ikke så fin ) Kakene stekes på sterk varme.
Når eggemassen har stivnet og løsner lett fra kanten og bunnen , snus den og stekes på andre siden.
Jeg steker flere og oppbevarer dem i kjøleskapet i noen dager.

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat