Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-05, 13:49   #21
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mollee

Jeg er også undervektig. Jeg var 175cm og 56 kg før jeg ble gravid og fikk jenta mi. Nå etter ammeslutt er jeg bare 50kg. På en mnd har jeg ikke gått opp en kilo. Trenger hjelp til hva jeg skal gjøre for å gå opp i vekt igjen. Målet er 60kilo, men vil jeg noen gang blir så tung?

Heisann
Jeg vet ikke om d har satt deg inn i hva et lavkarbokosthold går ut på?
Sånn grovt sett, så er det viktig at du kutter ned på karbohydrater, og at de karbohydratene du spiser skal være lavglykemiske, og at du øker inntak av proteiner og riktige oljer.

Det er snakk om å skape balanse i hormonsystemet, og gi kroppen nok og riktige byggesteiner. I praksis betyr dette bare litt omrokkeringer på mengden på fatet.

Karbohydratene bør i minst mulig grad komme fra korn og poteter, men mest fra grønnsaker og lit frukt. Protein bør være ca 30g i hvert måltid,(- dvs ca 150g kjøtt- 3 store egg har ca 24) og litt olje bør måltidet også inneholde. (enten som kosttilskudd, å spiseskje, som saus eller over salaten dersom du klarer det. Masse grønnsaker!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat