Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-08, 21:50   #11
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er mine smaksløker helt på jordet?

Jeg har ikke smakt akkurat den de har. Men det er jo et erstatningsprodukt som mange andre såkalte lavkarbo produkter, som igjen ikke har så mye med ekte pasta å gjøre. Jeg har jo lest innholdsfortegnelsen og den inneholder soya, som virker hemende på skjoldkjertelens hormoner. Dvs. har du diagnosen lavt stoffskifte bør du ligge unna. Det er uansett smak og behag og er verdt å prøve om du tåler alt den inneholder:

Ingredienser: Soyaprotein isolat, erteprotein, hveteprotein, hvetemel, eggehvitte, vegetabilskt fiber, inulin, fortykningsmiddel (guar gum), salt, vann.

Näringsinnh: (per pos. 46g) per 100g Kalorier 161kcal/629kJ 350kcal/1368kJ Protein 28 g 60.9 g Fett 1.4 g 3 g Sat. Fett 0.3 g 0.7 g Kolesterol 0 mg 0 mg Natrium 59.8 mg 130 mg Karbohydrater 6.3 g 13.7 g Kostfibrer 4.5 g 9.8 g Sukker 0 g 0 g

Jeg reagerer litt på porsjonsstørrelsen - 46 gram ? Den må da være utrolig mettende siden det er halvparten av normal pastaporsjon ? Men med 100 gram pasta ville det jo bli 13.7 karber og det er jo litt mye i et måltid ....

Som sagt verdt å prøve !