|
Sv: 1 år på lavkarbo og høyere blodsukker
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Homer Simpson!
Jeg opplevde akkurat det samme som deg, kanskje for et halvt år siden så oppdaget jeg at vekta begynte å peke oppover igjen, og etter en stund så besøkte jeg legen.
Da hadde blodsukkeret gått fra helt perfekt, til over seks, og jeg følte stor grunn til bekymring i og med at jeg er insulinresistent, og har fått forespeilet LADA (latent autoimmun diabetes blant voksne).
Det jeg gjorde, som fikk blodsukkeret ned igjen var rett og slett å kutte ut alle meieriprodukter, bortsett fra smør. Nå ligger verdiene mine fastende på mellom 4,5 og 5, og jeg har siden meierikutt den første september gått ned nesten ti kg.
Jeg har den siste tiden kutta veldig ned på meieriproduktene (-smør). Har spist ost ca 1 gang i uka, rømme 1 gang pr 2 uker. Men det er kanskje like greit å kutte det helt ut.
Det har blitt en del lavkarbo-øl i helgene også, men jeg kan ikke skjønne at det skal ha så voldsomt utslag, for det har jeg jo holdt på med i mange år. Bortsett fra at det var vanlig pils før i tiden og masse brødmat og pasta. Og da var blodsukkeret normalt. Merkelige greier...

|