Tråd: THEs dagbok
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-08, 13:13   #426
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
THE er ny på veien

En liten oppdatering..

Jeg har ikke vært innom siden april, ser jeg. Har lagt av meg alle dietter for tiden, er så lei, og har hatt halvannet tøffe år med arbeidsledig mann mm.

Nå har prosjektet mitt den siste tiden vært å kjenne etter når jeg er sulten/mett, og hva som påvirker blodsukkeret. Går eller sykler til og fra jobb, og trener med en venninne en gang i uken. Skal trappe ned til 80% jobb og tenker at den fritiden skal gå til en ekstra styrketime.

Har også kastet ut vekten, orket ikke la den bestemme så mye over livet mitt. Har nok lagt på meg litt, men ikke altfor mye. Lever stort sett sunt; litt yoghurt eller en shake til frokost, salat med en proteinkilde til lunsj, middag med proteiner/grønnsaker, og så hender det at det blir en sjokoladebit og en yoghurt på kvelden. Og tar også noen skiver grovbrød i blant. Det går greit.

Jeg håper dette kan føre til en endring av spis meg kvalm tendenser når det gjelder sjokolade og annet godt, så langt er det kanskje litt bedre, men jeg har en liten vei å gå. Jeg må forstå at det alltid vil være mer god mat, at det ikke er "lov å spise masse" fordi det er bursdagsfest og fri fra en streng diett. Jobber med den, altså, ikke enkelt å snu gamle mønstre. Prøver å lære meg den berømte balansen og gyldne middelvei.

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat