Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-05, 23:59   #35
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sitat:

Ang. barn og karbohydrater, HP : det er jo slik at en som driver aktivt med iddrett trenger mer karbohydrater enn oss vanlige mosjonister, ikke sant?
Er det ikke da rimelig at en liten tass - som SPRINGER rundt dagen lang - trenger langt mer karbohydrater en en stillesittende voksen med langt tregere forbrenning?

Som jeg presiserte - så sammenlignet jeg med en voksen uten insulinresistens. Så jeg har jo utelukket nesten alle som holder til her da

Det geniale er jo å fore barna med brus, chips og godteri - fordi de skal sitte i ro!

"Blir lenge å sitte å vente for deg vennen - her har du en brus" -- som om det ikke blir lenge DA!

Barn som ER ute å løper å leker - vil jeg si kan spise mer. Akkurat som voksne som ER ute å trener kansje trenger ekstra karbohydrater til energi.