Opprinnelig lagt inn av Iset
Hehe jeg klarer ikke helt å slippe denne.... For det plager meg litt at noen tenker slik.
Når en person sier hun/han ikke kan drømme om å gi barna sine lavkarbo-mat (har diskutert med flere som har sagt det)
....he,he... du tenker kanskje på mitt innlegg i Feondebatten på NM?!
Jeg sa nettopp akkurat det; at jeg ikke kunne drømme om å gi barnet mitt rendyrket Atkinsmat. Og med det mener jeg at jeg ikke kunne drømme om å begrense fruktspisingen hans, og at jeg gir han mer brød ( riktignok Lindbergbrød) enn det Atkins anbefaler voksne.
Samtidig presiserte jeg at å spise generellt etter lavkarboprinsipper er sunt for små og store.
Men den dagen kommer ikke da jeg begynner å telle karbene til lillegutt på 2 år, nei!
Jeg lar han få et kosthold inspirert av lavkarbokost - dvs. at jeg velger bort kjeks og vanlig sukret yoghurt som mellommåltid, jeg velger pålegg uten sukker og med mye proteiner, og han får mørk sjokolade og frukt som snacks.
Men han får bananer, druer, poteter og ris - og da kan det ikke kalles Atkins, Iset - men jeg vil ikke si at det er usunt likevel?!
Ang. barn og karbohydrater, HP : det er jo slik at en som driver aktivt med iddrett trenger mer karbohydrater enn oss vanlige mosjonister, ikke sant?
Er det ikke da rimelig at en liten tass - som SPRINGER rundt dagen lang - trenger langt mer karbohydrater en en stillesittende voksen med langt tregere forbrenning?

|