Tråd: Klagerett?
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-08, 21:43   #35
Kanonada
Medlem

Medlem siden: Oct 2008
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Klagerett?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg tok det overhodet ikke som noe angrep. Jeg husker min egen skepsis til å forkaste gamle sannheter som kaloritelling og mager mat.

Bare for å rydde opp i en liten misforståelse; Reductil endrer ingenting på forbrenningen din, den påvirker kun apetittsenteret i hjernen.

-

For noen, inkuldert meg, reagerer kroppen på slanking, ved å stenga av forbrenningen tilsvarende kaloriunderskuddet og dermed vil ikke vekta røre seg. Reductilen sørget for at dette IKKE skjedde, og dermed gikk jeg ned.
Å hevde noe annet syns jeg ikke du har belegg for.
For meg påvirket reductil matlysten kun de to første ukene og deretter var apetitten tilbake til omtrent normal(bortsett fra at det var lettere å håndtere søtsug av en eller annen grunn).
Da jeg brukte reductil hadde jeg LIK kost og treningsvaner som jeg hadde tiden FØR og ETTER. Minus 30 kilo når jeg brukte den, sammenlignet med stillstand på vekt både før og etter er bevis godt nok for meg på at reductil hadde innvirkning på min forbrenning, noe andre med erfaring og legen var enig i.
I tillegg syns jeg det at jeg i et halvt år snart har greid å holde vekta ved like(uten reductil,men med samme vaner), ikke opp eller nedgang er nok et bevis på at den hadde effekt som jeg her påstår.
Rductil har ikke vært noen slankepille for meg, men det som endelig beviste at noe ikke er som det skal med forbrenningen min, syns ikke du skal rope så høyt om noe annet, for det kjenner jeg provoserer meg som faktisk har erfart dette selv..
At jeg ikke går ned i vekt skyldes noe i min kropp som motarbeider slanking, for gode vaner både når det kommer til mat og trening har jeg innarbeidet og holdt på i årevis.
Akkurat som lavkarbere frustreres over negativ kritikk fra dem som mener å vite bedre, frustreres jeg over dem som snakker negativt om reductil uten å egentlig vite helt hvordan den virker på kroppen. For meg funket den. Og det er det ENESTE som har funket. Jeg fikk ingenting gratis ved å bruke den, har jobbet knallhardt hele veien, både før,under og etter.

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat