|
Sv: Hvor mye gikk dere ned første uka på ketolysedietten?
Jeg var svimmel, uvel, kvalm, følte meg mørbanket i kroppen, hodepine, dårlig matlyst og slet med nattesøvnen den første uka. Jeg hadde lyst til å gi opp etter 2-3 dager, men siden jeg allerde da hadde mistet en del kilo valgte jeg å holde ut for å se om det gikk seg til. Det gjorde heldigvis det
Jeg sprang også på do veldig ofte i starten så regner med de første kiloene som rant av meg var rent vann. Men hjalp jo litt på motivasjonen å se at vekta gikk nedover.
Hold ut fordi om du føler deg litt slapp og ikke tenk for mye på vekttap. Alle har individuelle erfaringer, men virker som fellestrekket er at bivirkningene i starten vil bli mindre/forsvinne etterhvert og dette er en kur som fungerer uansett om du går ned eller ikke første uka. Jeg føler meg mye mer opplagt nå, bare etter 13 dager, så jeg tror nok kroppen bare trengte å venne seg til det. Kuren har også hatt andre positive effekter på kroppen min. Jeg har alltid vært plaget av mye magevondt og 2-3 løse tømminger daglig. Nå skjønner ikke tarmen min noenting. Avføringen har blitt hard og kommer maks en gang i døgnet. Ingen magesmerter lenger heller 
Jeg håper du får samme positive opplevelser som jeg har hatt mine første to uker på ketolyse. Som sagt er det viktig å være tålmodig og holde motivasjonen oppe!
|